Nog wat feitjes en momentjes.. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu Nog wat feitjes en momentjes.. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu

Nog wat feitjes en momentjes..

Door: koenenlien

Blijf op de hoogte en volg Koen en Lien

08 Augustus 2011 | Nepal, Pokhara

-Spugen. In india vind iedereen het vrij normaal om eens een lekkere klodder spuug op de grond te leggen. HEt maakt niet uit waar ze het doen en het gaat gepaard aan een flinke roggel vooraf. In deze handeltjescultuur handelen ze om geld en, jawel, kauwtabak. GEvolg: vieze gore tanden, stinkende mensen en dieprode klodders spuug.
Nou wil het toeval dat er in de bus naar Nepal een freake man voor me zit. Hij begint tegen ons te lullen en we denken dat hij geld van ons wil. We kijken hem arrogant aan en hij moppert maar door. Hij mag ons duidelijk niet.
Tijdje later probeer ik wat te gaan slapen in de hete en propvolle bus, maar het duurt niet lang voor ik iets nattigs in m'n rechteroog voel. De ramen staan wagenwijd open en nadat ik erachter kom dat het spuug is, denk ik: Buurman BEdankt!

- Op weg naar Gorakhpur zitten we een aantal uren in de trein. Dirmaal niet te veel armoede en drama, maar mooie groene landschappen, rijstvelden, muntvelden. Even later staan we stil bij een station. Ik heb trek gekregen, dus wil een lekkere rol cashewkoekjes aanbreken. Intussen kijk ik naar buiten en ik zie een meisje(ong.10 jaar) op het perron rijst koken, in een veel te vieze pan, op haar gemaakte kampvuurtje, voor haar 4 kleine broertjes. Weg eetlust.

-Veel mensen, agenten en 'belangrijke' lui zijn zo corrupt als de pest. alles gaat om eigen belang.

-Veel mensen hebben een dagelijks bestaan van hout zoeken, eten zoeken, vuurtjes maken en het gezin onderhouden. De weinige mensen die wel een baan hebben, doen hun werk zo'n 120 uur in de week. MAar 1 ding: hoe minder je hebt, hoe minder je te verliezen hebt.

- Alle steden zijn 1 grote dierentuin. Niets anders dan wilde dieren op straat.

- Elke seconde van het straatleven in india gaat gepaard met het geluid van toeters. Veel auto's, riksha's, fietsen, wandelaars, brommers..noem maar op...rijden door elkaar heen. 5 voertuigen op een 3-baans weg is vrij normaal.

Vanavond meer! Dan schrijft Lien wel een mooie samenvatting denk ik ;).

liefs

  • 08 September 2011 - 12:01

    Marijke:

    Mooie, vieze, treurenswaardige en prachtige momenten wisselen elkaar dus af.
    Ben ook nog wel benieuwd hoe jullie slapen, eten, lopen met de rugzak etc.
    Kan Lien vanavond nog even in haar verslag meenemen ;-)
    doei doei

  • 08 September 2011 - 16:35

    Anneke:

    He Koen en Lientje
    Ik weet wel dat jullie vakantie hebben maar ook dan staat de tijd niet stil...
    Het is al september hoor.
    voor de chronologie is het wel handig om de datum goed te hebben.
    verder vindt ik jullie verhalen het einde.
    graag nog een paar details over het reizen, lopen met de rugzak en jullie nachtelijke onderkomens. We zijn helemaal niet nieuwsgierig willen alleen graag alles weten.
    genietze XXXXX

  • 08 September 2011 - 17:23

    Elja:

    Hej klinkt allemaal wel bijzonder en indrukwekkend. Ik wacht het verder verhaal af :)

  • 08 September 2011 - 18:32

    Coen:

    Hallo beste vrinden!!

    Die klodders zijn lekker he? Dagelijkse kost voor mij ;) haha nee maar klinkt indrukwekkend, hoop dat jullie het naar jullie zin hebben daar, geniet ervan!! Xx

  • 09 September 2011 - 06:51

    Jan:

    XWeer geweldig geschreven. Geen lekker verhaal, maar wel zoals het is. Ben ook benieuwd naar bovenstaande vragen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

India en Nepal

Recente Reisverslagen:

29 November 2011

En we gaan "nog" niet naar huis....

12 November 2011

Onderweg naar Rajastan

31 Oktober 2011

waar waren we gebleven..

15 Oktober 2011

Zuiderlijker kan niet..

04 Oktober 2011

byebye nepal!
Koen en Lien

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 15333

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 30 November 2011

India en Nepal

10 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Iceland 2011

Landen bezocht: