waar waren we gebleven.. - Reisverslag uit Goa, India van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu waar waren we gebleven.. - Reisverslag uit Goa, India van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu

waar waren we gebleven..

Door: koenenlien

Blijf op de hoogte en volg Koen en Lien

31 Oktober 2011 | India, Goa

oh ja...India..

Op een zweterige dag in Goa denken we snel ff een verhaaltje op waarbenjij te zetten. Zie het gevolg..

“Kanyakumari, het zuidpuntje is inmiddels een verlaten stad..voor ons dan. We zijn al weer heel wat mooie plaatsen gepasseerd. Op een rij:

-Varkala
Na een lange busrit wilden we stoppen bij een tussenplaats, maar eenmaal aangekomen hebben we besloten toch maar snel door te crossen naar het strand. Nee, wat zeg ik, Varkala…Paradijs 1. Een grote cliff met een straat vol winkeltjes, superrestaurants en café’s; allen met uitzicht op zee. Het strand was ff 5 minuten lopen naar beneden, maar super. Niet te druk, heerlijk water, hoge golven en vooral ‘hot’! OVernachting: Bamboehut. Erg gezellig stekkie voor 9 euro. In 6 dagen tijd hebben we veel goede koffie gedronken, heerlijke vis gegeten, lekker zeuren met de shopshouting people, haha, en vooral heerlijk niets uitgevoerd. Ik heb nog tablalessen gedaan(2 indiase trommels) en geprobeerd een goede barista te zijn. Een Australische vrouw als eigenaar van een mooie tent, had geen goed personeel die kon zorgen voor een mooie kop koffie of cappuchino, maar Lien en ik hebben een halve dag geprobeerd toch wat moois te brouwen uit de italiaanse topmachine.
Supertijd gehad!

-Allepey
Geen bijzondere stad. Vooral heel druk; typische india-stad. 1e dag naar het strand geweest met 4 anderen. Als enigen op het strand werden we natuurlijk weer bespioneerd (van 2 meter afstand) door starende indiers. In de namiddag ben ik een fles whiskey gaan halen. 30 indiers stonden voor een kleine shop met tralies te drukken om aan drank te komen. Echter als witte man ben ik een soort van God en mocht heerlijk relax als enige naar binnen. Grote fles voor 7 euro. Die avond zijn we muziek en feest gaan maken met zo’n 8 andere indiers. Gitaar, JEmbe’s, trommels, zingen, whiskey; kortom: Superfeestje! …en beetje te veel whiskey..
Dag 2/3: houseboat allepey. Zoek het op internet. HEerlijke rustig vertoefd op een mooie boot, door de backwaters van allepey. HEERLIJKE maaltijden, mooie slaapkamer, lekker gevaren en zitten loeren naar alle waterdorpjes. Echt 75 euro waard!

-Fort Cochin
Grote baai met 2 of 3 soort van eilanden. Fort cochin is de place to be. Weer allerlei mensen van eerdere ontmoetingen tegengekomen, samen geluncht en gelachen. Overnachting in een mooi oud gebouw, echter had de kamer een lek dak.
Verder heeft cochin mooie oude gebouwen, mooie haven, Chinese visnetten, een dutch palace en natuurlijk veel winkeltjes. 1 dag rondgecrosst op een fiets. Tevens hebben we een kookcursus gedaan met 4 anderen. Dachten wij even mooi zelf te kunnen koken..eindelijke weer…NOT! We kregen papier om alles op te schrijven, alles werd voorgedaan en uiteindelijk hebben we nog wel even 1 chapati(broodpannekoek) kunnen bakken. EEn soort van schoolles dus. Uiteindelijk wel erg interessant om alles te leren over kruiden en groentes. Leuke avond gehad!

-Nummar
Een mooie plaats in de Bergen. Bestaat voor 90 % uit theeplantages. Leuke tour gedaan langs alle plantages, watervalletjes, ‘spicegarden’ en cardamom fabriekje. Lange dag, best leuk.

-Treinrit
Eerst terug naar Cochin, daarna met de nachttrein naar het zonovergoten Goa! Kaartje voor de nachttrein bleek niet zo makkelijk. Vanwege het diwalifestival bleek de trein van zo’n 25 grote coupe’s al volt e zijn. Als blanke goden hebben we uiteindelijk nog wel 300 roepies corruptiegeld betaald en een slaapplaats weten te bemachtigen. Lucky us! Na 4 uur bus, 15 uur trein was het ook wel genoeg.

-GOA!
Het is geen plaats, maar provincie, VOL met mooie stranden, goedkope cocktails en biertjes, erg leuke souvenirshops enz. Enz.. Ook hier hebben we wederom dezelfde mensen ontmoet. Onze eerste dag gisteren heerlijk aan het strand gelegen. Verdere een lekkere pepersteak voor mij, pizza voor Lien, gegeten met 4 anderen. Daarna flink wat uurtjes geslapen die we in trein gemist hebben en vandaag beetje aanklooien en ‘loze’ spulletjes kopen :).

Ik had niet echt zin om een verhaaltje te maken, maar wanneer je enthousiast genoeg bent, rolt het verhaal er zo uit.. Goed teken dus!
NOg 2 weken in Goa en hampi, daarna naar het warme noorden en woestijn! Tot dan! “

• 31 Oktober 2011 - 07:52

Koen En Lien Van Der Laan:

sorry, 2 foutjes..
    -Nummar moet zijn: Munnar
    -Varkala was paradijs 1, Goa is paradijs 2.
    -en 'loze' prullen moet zijn: Zeer zinvolle producten voor Lientje ;).

• 31 Oktober 2011 - 09:04

Marije Valk:

Mooiiii =) dit klinkt als belpaese!! paradijselijk :D. kijk er wel naar uit dat jullie weer een keertje terugkomen hoor:D..!! succes in de woestijn, wordt vast hot en sweaty ;). xx

• 31 Oktober 2011 - 12:55

Nienke:

Klinkt weer heerlijk! Ik was soms de draad een beetje kwijt, maar na het herstellen van de foutjes snap ik het weer helemaal ;) Fijn dat het wel zinvolle spullen zijn die Lientje weer in haar backpack probeert mee te sjouwen. Veel plezier in het noorden en in de woestijn alvast! Daggg xx

• 31 Oktober 2011 - 19:31

Elja:

Dag dame en heer :) heerlijk genieten zo te horen :) wel beetje jaloers haha veel plezier met genieten groetjes knuff

• 31 Oktober 2011 - 21:55

Bernard:

Lekker Koen, lees mooi weg dit haha ;)
    Feiten en fun, altijd goed, geniet er nog maar lekker even van!

• 01 November 2011 - 10:06

Loes:

Heeey broertje en schoonzusje..

Wow, leuk verhaal weer om te lezen. Jullie vermaken je zo te lezen nog steeds helemaal top ;-) Leuk om al die mensen steeds weer tegen te komen. Kun je ook ervaringen uitwisselen. En euh.. teveel whiskey drinken.. Ach ja, dat doe je hier ook wel eens ;-) :P Nou veel plezier en succes maar weer de komende dagen/weken!

Kuss Loes

• 02 November 2011 - 07:37

Rob Mossel:

Hoi Koen en Lientje,

Met veel plezier lees ik telkens jullie verslagen. Volgens mij hebben jullie de tijd van je leven (samen). Op sommige plekken ben ik zelf geweest en dan komen bij mij de herinneringen ook weer boven. Op andere plekken had ik graag willen zijn, zoals de backwater tour in Allepey. Oh ja, telkens als ik op jullie site kijk en ik zie dan die foto met die mutsen op jullie hoofd, dan denk ik ze zijn naar een koud land vertrokken maar dat is helemaal niet zo!! Veel plezier nog in de komende weken en doo mer heanig an met de whiskey.

Groeten,
    Annemiek en Rob

• 05 November 2011 - 09:07

Elly En Hans:

zo zie je maar weer het leven is simpel en goed of je nou bruin ,groen of wit van kleur bent. heerlijk verhaal, genieten ervan en reizen lekker mee met jullie.