byebye nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu byebye nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu

byebye nepal!

Door: koenenlien

Blijf op de hoogte en volg Koen en Lien

04 Oktober 2011 | Nepal, Pokhara

We hebben weer tijd gevonden voor een verhaal.
Vorige week hebben we Pokhara verlaten, jammer jammer, we hebben echt een leuke tijd gehad daar.
Na de trek hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan zoals de zonsopkomst op Sarangkot, samen met een Hawaiiaan hebben we een taxi naar het view point genomen en wat een geluk.. We konden zoveel Bergen zien en de mooie zonsopkomst! Koen is nog met een aantal mensen van t guesthouse naar de groentetuin van het guesthouse geweest, daar heeft hij thee gedronken met die familie die de tuin onderhoud. Erg leuk.. Ik ging niet mee want heb toen even geskypet met het thuisfront. Ook leuk!
We waren van plan om van Pokhara een stukje met de bus richting Chitwan te gaan, dan raften en het laatste stukje weer met de bus. Helaas stond onze bus vaker stil dan dat hij reed, (iets met de wielen), dus warden we uiteindelijk gebeld door de rafting company dat we beter naar Chitwan konden gaan. We zouden donderdags kunnen raften. Dikke prima. We werden in een local bus gepropt en op naar Chitwan. Daar werden we door het hotel opgehaald en met de jeep naar het hotel gebracht, lekker geluncht en klaar voor een wandeling langs een informatie centrum en een plek waar alle olifanten ‘wonen’. De volgende dag hebben we een kanotocht en een jungle walk gemaakt. Het was allemaal wel leuk maar het viel ons een beetje tegen dat de neushoorn het leukste is wat je hier kunt zien.. (Tja als je in afrika geweest bent….) smiddags gingen we met de olifanten badderen, dit was echt het leukste van heel Chitwan. Zo lekker verkoelend en wat een beesten zeg! De olifantenrit die middag was een ware olifanten/toeristen parade.. Zo jammer! Het hotel was wel echt super. We hadden vanuit het restaurant mooi uitzicht op de rivier en de zonzondergang was ook weer mooi. Het eten was wat minder, we hadden een all inclusive en dit betekende dat als we nog niet eens zaten de soep al klaar stond, als ik mijn soep nog niet op had stond het hoofdgerecht er al en je raad het al, als dat nog niet op was kwam het toetje… En zo langzaam eet ik nou ook weer niet.. Het eten was verder prima maar hadden graag zelf iets gekozen. Rishi van het peace eye guesthouse heeft ons dit aangeraden want hij kende de eigenaar. Wij moesten keuren namens peace eye of het echt wel goed was, dus we werden prima behandeld!! Haha.. De derde dag hebben we een jeep tocht gemaakt naar de 20000 lakes, helaas weinig dieren gezien. Smiddags bij de Elephant breeding centre voelden we ons weer op en top toerist.. Tussen 50 chinezen stonden we naar een baby olifantje te kijken…
Donderdag was het tijd om te vertrekken, we vonden dit beide niet zo erg. We zouden een busrit richting Kathmandu maken, dan terug raften richting chitwan en dezelfde busrit nog een keer maken. Hoe leuk Is dat :p Het water zag er alles behalve spectaculair uit dus we baalden een beetje.. Eenmaal in de boot samen met 5 gillende chinezen was het eerste stuk zeker wel spectaculair, verderop werd het helaas wat tam. Koen en ik zaten voorin de boot wat het natuurlijk wel iets leuker maakt! Het is mij als enige gelukt om uit de boot te vallen, wat natuurlijk bij het raften hoort! Helaas heeft Koen deze ervaring gemist.. Wel hebben we nog een tijdje achter de boot aan gezwommen, heerlijk koel! Na 2,5 uur stond er een lekkere lunch klaar. Daal Bhat, het lokale gerecht met rijst en een soort erwtensoep. En vervolgens in de bus naar Kathmandu. Daar een prima guesthouse gevonden net iets buiten het drukke thamel.
In Kathmandu hebben we een paar routes uit de lonely planet door Thamel en Durbar square gelopen. Hele leuke tempeltjes met mooi houtsnijwerk.. Kathmandu is helemaal niet zo druk als we verwacht hadden, gelukkig.
Zaterdag zijn we naar Nagarkot gegaan om daar de volgende dag de zonsopkomst te zien en de mount everest. Helaas was het wat bewolkt maar toch leuk om in dit kleine bergdorpje te zijn. Ook is nu het Dashain festival aan de gang dus overall zien we kinderen met vliegers. Dit feest gaat echt om het familie gebeuren. Verder merken we er dus weinig van. Vanuit Nagarkot zijn we naar Bhaktapur gegaan.
Dit is een groot openlucht museum. Een super oude stad waar geen auto’s rijden(des te meer motoren) met allemaal super grote en mooie tempels. Koen heeft er al wel een beetje genoeg van…
Gisteren zijn we weer naar de dokter geweest, mijn buikpijn en diarree is nog steeds niet over. Weer een nieuwe test die uitwees dat de parasieten weg zijn maar de bacterien nog niet.. Nog drie dike pillen meegekregen en dan moet het nu toch echt beter worden… Smiddags kwamen we toevallig wat lui uit het peace eye guesthouse tegen die Rishi die middag zouden ontmoeten, dus zijn we meegegaan. Met zijn allen hebben we wat gegeten en gedronken. Erg gezellig.
Vandaag zijn we naar de Pashupatinath temple en Buddha temple geweest. Ja wat kan ik zeggen, ook weer mooi. Deze twee tempels zijn de grootste en belangrijkste van Nepal. Nu zitten we in een internet café midden in Thamel, de live band van het restaurant hiernaast galmt door de straten. Kortom erg gezellig. we vinden het allebei erg jammer dat we Nepal gaan verlaten. Morgen vliegen we om 10 uur naar Bangalore in Zuid India… wordt vervolgd..

• 04 Oktober 2011 - 11:20

Marije Valk:

heeej lienie&koenie!
    wel grappig dat jullie nu al beetje verwend zijn met mooie dingen, waardoor sommige dingen toch beetje saai zijn of tegenvallen! hopelijk is toch alles wel de moeite waard =) (kan me niet voorstellen dat dat niet zo is!!) succes met je buik kien (komt vast van de mozzarella zouden ze in Italië zeggen..)! en geniet.
    heel veel liefs, marije

• 04 Oktober 2011 - 16:39

Elja:

Hej :) leuk verhaal :) jullie zijn gewoon al verwend :p haha iig wel weer leuke dingen gedaan ben erg benieuwed naar de foto's goeie reis en tot het volgende verhaal knuff

• 05 Oktober 2011 - 07:21

Anneke:

Ha Koen en Lientje
    De harde schijf raakt een beetje vol denk ik zo. Als je veel dingen al saai en gewoon gaat vinden. Tijd voor een rustmoment. Kun je gelijk even uitzieken Lientje!
    We genieten van jullie verhalen, blijf vooral schrijven zodat we op de hoogte blijven.
    Tot het volgende verhaal en veel knuffels vanuit een nu toch wel herfstig Nederland.

• 05 Oktober 2011 - 09:30

Remy:

Hej,

klinkt allemaal weer goed, en als je niet uit een raftboat gevallen bent heb je niet goed je best gedaan heh! haha nou blijf idd vooral verhalen schrijven! xx

• 05 Oktober 2011 - 11:06

Nienke:

Fijne reis naar India! Leuk verhaal weer. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken in India. Beterschap Lien, vervelend dat je last houdt van je buik. Liefs en hopelijk krijgen we weer gauw wat te horen van jullie. x

• 06 Oktober 2011 - 08:06

Elly En Hans:

s,morgens het eerste wat wij doen ...is kijken of er weer iets leuks valt te lezen. ja dus wij reizen met jullie mee en het leuke is geen heimwee!!. geniet ze nog.

• 06 Oktober 2011 - 14:13

Jeroen Remijn:

Koentje en Lien,

Wederom weer een prachtig verhaal! Jullie maken wel veel mee zeg.

Om de flauwe woordgrappen alla Koen er in te houden: Als je te veel buikpijn en diarree hebt, dan doe je het toch gewoon 'dunnetjes' over :P

Sterkte en succes!
    Gr. Jeroen

• 08 Oktober 2011 - 16:48

Sabrina:

Leuk verhaal! Hopelijk zien jullie straks weer 'nieuwe' dingen.
    Beterschap Lientje!

• 12 Oktober 2011 - 12:27

Annemarijn:

hej Lien en Koen,

Echt zo vet! K kan me opzich wel voorstellen dat de tempels op een gegeven moment een beetje saai worden maar verder klinkt t alsof jullie heerlijk aan t genieten zijn! Hoop inderdaad dat het snel beter gaat met je buik! Veel plezier!!

Liefs Annemarijn

• 13 Oktober 2011 - 08:07

Elize:

gaat alles goed, ik hoorde net van een busongeluk in de omgeving nepal....
    laat even wat van jullie horen....