Gevoel - Reisverslag uit New Delhi, India van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu Gevoel - Reisverslag uit New Delhi, India van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu

Gevoel

Door: koenenlien

Blijf op de hoogte en volg Koen en Lien

03 September 2011 | India, New Delhi

We wandelen door de straten van Delhi, Agra en...wat er nog moet komen. Alles dat opvalt in een stad is dat wat overheerst. Tot het diepste van je reukorganen dringt de geur binnen van achtereenvolgens pis, afval, vuur, zweet, fruit, dieren(!) en natuurlijk: Curry's! Extra lekker allemaal door de broeierige warmte van 30 graden die er mede voor zorgt dat we niet uitgezweet raken. Gelukkig ben je niet altijd bewust van de stank, aangezien je druk bezig bent met overleven in het verkeer. NIets anders dan chaos, toeters, riksha's, straatklojo's en...kleine kinderen, blind, of met een ingevallen gezicht. Ze zien er arm en zielig uit; helemaal wanneer ze aan me beginnen te trekken voor het krijgen van de door mij zojuist gekochte fles water. Hoe graag ik het ook zou afstaan, kijkend in de mooie maar bange ogen, Het is geen goede manier om ze dit aan te leren. Echter gaat me dit natuurlijk wel door merg en been. Verschrikkelijk.

Dieren
En dan de dieren op straat. Stel je de middeleeuwen voor...zo is het! Paard en wagen, varkens, apen, olifanten, kippen, honden, buffels, koeien, geiten...enz enz..Fantastisch om te zien, helemaal wanneer een aantal koeien rustig de straat oversteekt waardoor een file ontstaat.

riksha's
Waar we ook komen, overal staat een bultje riksha's ons op te wachten om ons te brengen naar wat dan ook. Eigenlijk willen we lopen, maar aangeizen ze kilometers met ons meerijden, stap je, dankzij hun gezeur, toch maar in. 1-0 voor de riksha's. eVerder kost het geen drol dus wathever. Iets erger is de oude man die ons op een feitstaxi de bult op sleurt voor enkel een dubbeltje. Gaat tegen onze princiupes in, maar de beste man moet geld verdienen. verder zijn we als rijke blanken een soort beroemd volk. IEdereen roept, kijkt en wil foto's van ons. Niet zo relax. Intussen passeren we hutjes, zwervers, zaakjes met motoronderdelen, voedselwinkeltjes, maar vooral veel ' vuilnisbeltjes'. Gelukkig kunnen we altijd even bijkomen in een guesthouse met rijke blanke mensen, maar we denken: WAT EEN WERELD!

• 03 September 2011 - 09:15

Elja:

Wat een verhaal mooi geschreven leef het bijna met jullie mee :) wel spannend nu al en dan zijn jullie pas net opweg veel plezier

• 03 September 2011 - 10:35

Mara:

Wat hebben jullie dit goed verwoord zeg! Hoop dat de cultuurshock een beetje begint te wennen en jullie echt kunnen gaan genieten, leuk om mee te lezen!

• 03 September 2011 - 10:38

Nienke:

Indrukwekkend. Jullie beschrijven het mooi, hou dit vast :p En probeer van de stank te genieten ;) x

• 03 September 2011 - 12:14

Marijke:

Dag lieve rijke blanke kids. Tjonge, dat klinkt allemaal als een zeer aantrekkelijk vakantie land :P
    Lekker warm, verrassende geuren, lekker eten, een mooie dierentuin, gezellige drukte, lieve kindertjes en oude mannetjes. Hier niets van dat alles maar wel zon, 28 graden, rustig en stil. Ook prima!
    Ondertussen geniet ik van jullie verhalen. Nu nog wachten op de eerste foto's.
    Enjoy en dikke kusss.

• 03 September 2011 - 14:55

Sabrina:

Eeh Koen en Lientje,

Wat een indrukwekkende verhalen! Het zal wel raar zijn ja, als die kinderen aan je trekken voor een fles water. Succes met de aroma's :D!!! En heel veel plezier! x

• 03 September 2011 - 16:55

Jan:

De titel zegt al genoeg over jullie mooi geschreven verhaal. Vooral gemengde gevoelens. Lijkt wel een passage uit een beroemd boek. Geweldig, verschrikkelijk, niet zo relaxed, fantastisch.... inderdaad, wat een wereld. Gr en veel plezier.

• 04 September 2011 - 07:16

Loes:

Jeetje Koen en Lien, heftige verhalen hoor. Jullie zullen wel in een behoorlijke cultuurshock zijn. Dat is wel wat anders dan de rijkdom en verwendheid in Nederland. Nou geniet van al het moois en indrukwekkends wat jullie nog tegen komen. Wanneer gaan jullie naar Nepal?
    Xxx

• 04 September 2011 - 15:42

Jeroen Remijn:

Vroeger wilde je altijd beroemd worden, nu lijkt het alsof je beroemd bent en is het een stuk minder leuk!

Zo zie je maar wat een verschil het met Nederland is. Leuk verhaal! Hopelijk wordt het geen stank voor dank reisje;) Kalm aan!

• 04 September 2011 - 20:10

Bernard:

Haa Lien en Koen! Te gek zeg al die nieuwe indrukken, erg bizar allemaal zeker? Geniet ervan met z'n tweeen!

B

• 07 September 2011 - 18:45

Elly:

Hallo Koen en Lientje, zo te lezen hebben jullie het leuk. Wat een andere wereld !! hier is het herfst met harde wind en veel pittige regenbuien. Smaakt het eten goed ? nog veel plezier daar !!