Klaar voor de Poon Hill Trek! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu Klaar voor de Poon Hill Trek! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Lien Laan - WaarBenJij.nu

Klaar voor de Poon Hill Trek!

Door: koenenlien

Blijf op de hoogte en volg Koen en Lien

15 September 2011 | Nepal, Pokhara

Na heel wat dagen niks te hebben gedaan en vooral naar de wc rennen zijn we bijna beter! Zondag zijn we naar de dokter geweest. Ik voelde me zwaar beroerd en de buikpijn werd steeds erger. De dokter heeft mij antibiotica voorgeschreven en we moesten allebei een ‘sample’ van onze diarree langsbrengen, erg smakelijk kan je je voorstellen. Maandag vertelde de dokter ons dat Koen wel OK was maar dat van mij was ‘really bad’. Parasieten en bacterien. Goed dat we naar de dokter zijn gegaan dus. We zijn zaterdag van het wat dure hotel naar de overkant verhuist naar Peace Eye Guesthouse. Super leuk, hier betalen we met zijn tweeen 7euro per nacht.
Er is een restaurant/lounge plek waar we elke dag weer andere mensen ontmoeten. Zo heeft Koen al twee keer verloren met schaken van een Pool. (had je toch gelijk Jan) Ook hebben we al twee zeer slechte films gezien hier.. En Koen speelt samen met ‘the boss’ trommel en gitaar. Kortom, erg gezellig.
Af en toe slenteren we even door Pokhara. Het is hier vrij toeristisch maar erg leuk. We voelen ons op straat prima op ons gemak. Er zijn veel leuke souvenir winkels, Koen kijkt zijn ogen uit naar alle mooie (namaak) North Face kleren. Hij heeft inmiddels een mooie groene tas aangeschaft voor onze Trek. Ook hebben we even geinformeerd wat het zou kosten als we een tas vol leuke dingen naar huis zouden willen sturen maar dit komt al snel in de richting van 70 euro. Dat gaat hem dus niet worden. Maandag zijn we op aanraden van een oostenrijker uit het hotel gaan zwemmen bij Shangri-La village. Een ontzettend luxe resort met een geweldig zwembad. Uitzicht op de bergen en het water stroomde mooi over de rand. Op 3 andere gasten die zo weer vertrokken waren wij de enigen. 10 man personeel voor ons :p. Hier hebben we wel even lekker kunnen relaxen en bijkomen van het ziek zijn. Dinsdag zijn we naar de binde basini temple gelopen. Een wandeling van zo’n 2 uur door de stad. Erg warm maar leuk om te zien, ze toeteren hier lang niet zo veel als in India! Gisteren hebben we geluncht aan het meer. Ze hebben hier een paar restaurants met een grote tuin en uitzicht op het meer. (boomerang zoals mara al zei, super!) Kan je lekker in de schaduw zitten niks doen en lezen, ook marijkes boek heb ik inmiddels uit dus gisteren heb ik een nieuwe gekocht.
Ontbijten doen we sinds twee dagen weer buiten de deur, er zijn genoeg leuke restaurants te vinden waar we lekker toast, eieren en yoghurt met muesli kunnen krijgen, Dit alles voor nog geen 3 euro p.p. Gisteravond zijn we heerlijk uit eten geweest, eindelijk wat anders dan alle droge toast en rijst die de dokter ons voorschreef (en of t hielp is nog maar de vraag). Maar gisteren hebben we dus lekker pizza en kip gegeten bij het lake view resort. Koen heeft de whiskey collectie geproefd, wat was hij blij! Haha. In dit resort worden ‘s avonds traditionele dansen opgevoerd. Erg leuk om te zien, veel muziek en enthousiaste dansers.

Vanavond moeten we nog even terug naar de dokter voor een check en morgenvroeg vertrekken we voor een 6 daagse Trek naar Poon Hill. De Gorephani-Poon hill trek wordt hij ook wel genoemd, moeten jullie maar ff googlen. het is ongeveer zo: Day 01 Pokhara drive to Nayapul trek Tirkhedunga (1545 m).
Day 02 Tirkhedunga trek to Ghorepani (2855 m)
Day 03 Visit Poon Hill (3193 m) trek to Tadapani (2540 m)
Day 04 Tadapani trek to Ghandrunk (1940m)
Day 05 Ghandruk trek to hot springs (1900m)
Day 06 walk and drive back to Pokhara (820m)

De plaatjes zijn fantastisch!
Elke dag gaan we zo’n 6uur wandelen. We hebben tot nu toe nog geen berg gezien omdat het erg bewolkt is. Tijdens de trek wordt dat vast beter. We overnachten in guesthouses in verschillende plaatsen. De laatste dag van de Trek gaan we langs de Hot Springs, ff lekker bijkomen. Heerlijk! We gaan met een gids van het guesthouse, een erg aardige man die al 10jaar door de bergen wandelt hier. Ik hoop dat we het een beetje kunnen volhouden maar ik heb er zin in. Over een week kunnen jullie weer een berichtje verwachten, ik denk niet dat we in de bergen internet hebben maar je weet het maar nooit want zelfs in de gammelste ‘winkeltjes’ staat een grote tv!

• 15 September 2011 - 06:50

Pam:

Fijn dat jullie weer wat beter zijn! Wat een mooie reis voor de boeg! Lekker cliche maar geniet!! Liefs pam

• 15 September 2011 - 08:35

Frank & Loes:

Heey Koen en Lien,

nou dat klinkt weer heel goed allemaal hoor. Fijn dat jullie weer een beetje opknappen en dat jullie eigenlijk even een paar dagen heerlijk gerelaxed hebben. Op de foto's zien het guest house en het zwembad er supergaaf uit hoor!! En nu de trektocht.. dat zal wel zwaar worden. Maar dat kunnen jullie! Gaan jullie alleen met de gids of gaan er nog meer mensen mee?

Wij wensen jullie nog heel veel plezier en succes in de bergen en we horen volgende week graag van jullie hoe de trektocht was.

Kuss en knuffel van ons

• 15 September 2011 - 11:22

Nienke:

Fijn dat jullie je allebei weer een stuk beter voelen, hopelijk is het laatste diaree-sample helemaal goed ;) Succes met de wandeling! Liefs

• 15 September 2011 - 12:05

Fardau:

Zoooo dat klinkt goed!:D en vooral dat privézwembadje....sauperchill (H)
    Beterschap Lientje en ga zo door met die avonturennn;) Xxx

• 15 September 2011 - 14:49

Marije Valk :

ik vraag me wel af.. hoe dat je dat, zo sample 'verzamelen' ;).
    heel erg veel plezier, geen rare beestjes eten die je niet vertrouwd en veel foto's maken!
    enjoy enjoy
    liefs xx

• 15 September 2011 - 16:30

Sabrina:

Veel plezier tijdens de hike! x

• 15 September 2011 - 17:20

Jan:

De foto's zijn weer mooi. Fijn dat jullie weer beter zijn. Wens jullie 6 fijne dagen naar Poon Hill. Heb het gezien op internet, geweldig!! Geniet ervan en laat ons ook genieten van de foto's van Poon. Later...

• 16 September 2011 - 12:50

Anneke En Jack:

Gelukkig zijn jullie aan de beterende hand. de eerst verschijnselen van een buitenlandse reis overleefd.....
    en nu weer volop genieten, hoewel ik het idee heb dat dat ondanks jullie kwaaltjes gewoon door is gegaan, Zwemmen in een privé zwembad met geweldig uitzicht, schaken (en verliezen, maar dat kwam vast omdat je je nog niet helemaal lekker voelde he Koen?), muziwk maken en slechte films kijken, enz.
    Dan nu naar Poon Hill, dat wordt afzien, lange dagen maar mooie beloningen, vergezichten en veel foto's!!!! Geniet ervan.
    xxxx

• 16 September 2011 - 15:29

Remy :

Hej, beter dat t beter gaat, nu hebben jullie weerstand voor de rest van de reis, ben benieuwd naar de foto's van de trek!ben echt jaloers als k de fotos zie, veel plezier nog xx

• 17 September 2011 - 06:16

Elja:

Gelukkig gaat t beter :) klinkt allemaal als een heerlijke vakantie (op t ziek zijn na dan hè :p) hoop dat jullie toch helemaal geweldig is!! Veel plezier en ben nu al benieuwed naar t berichtje + foto's over een week knuff

• 18 September 2011 - 07:43

Heijeropa En Oma:

hallo koen en lien.het is zondagmorgen en ik heb de juiste plek g3vonden e n nu kan ik julli even een berichtje terug sturen.hier is alles goed we wandelen elke f

• 18 September 2011 - 09:43

Irene Sterrenburg:

Heej Lien en koen,
    Jullie reis klinkt nu al fantastisch! Een reis om nooit te vergeten. Nu lekker zwoegen in de bergen maar dat is het vast en zeker waard. Ik ben heel benieuwd hoe die tocht is. Niet meer ziek worden en vooral genieten van al het moois! Liefs en groetjes vanuit enschede. Bram en irene

• 18 September 2011 - 13:27

Aranka:

hi Koen en Lien,

Mooie verhalen! Heel veel succes met jullie bergtocht.

Liefs Aranka

• 19 September 2011 - 09:42

Nienke:

Geen last gehad van de aardbeving hoop ik?!

• 20 September 2011 - 19:29

Marijke:

Hey lieverds. Jullie avontuur in Poon Hill zit er bijna op en ik denk dat jullie dan wel een paar dagen rust nodig zullen hebben. Wat een klim zeg. Ik heb het opgezocht op internet en het is absoluut prachtig, maar ik ben blij dat ik niet mee hoef!
    Hopelijk zijn jullie helemaal hersteld en had je de kracht om dit tot een goed einde te brengen. Er was gisteren een aardbeving op de grens van India en Nepal. Ik ga er maar vanuit dat jullie hier niets van gemerkt hebben...... Ben erg benieuwd naar jullie ervarringen van de laatste week. Dikke kus uit Enschede xxxxxx